Proiectul de mobilitate urbană din Oradea: o lumină la capătul tunelului sau o iluzie costisitoare?
Primarul Florin Birta a anunțat recent că lucrările de modernizare a bulevardului Decebal din Oradea sunt aproape de finalizare. Într-un gest de triumf, edilul a declarat că traficul va fi redeschis pe ambele sensuri, atât pentru autoturisme, cât și pentru tramvaie. Dar oare această victorie este cu adevărat un succes pentru cetățenii orașului sau doar o iluzie costisitoare?
Modernizarea bulevardului Decebal: o necesitate sau un lux?
Pe lângă construcția pasajului subteran, lucrările au inclus modernizarea integrală a bulevardului Decebal. Aceasta a presupus modernizarea iluminatului public, coborârea cablurilor în subteran și reabilitarea zonelor verzi. În plus, a fost înlocuită și magistrala de apă, o conductă veche din azbest. În timp ce aceste îmbunătățiri pot părea necesare, ele au venit cu un cost semnificativ. Cu un buget de 130 milioane lei, finanțat în mare parte din fonduri europene, proiectul a fost unul costisitor.
Stadiul lucrărilor la pasaj: un progres real sau doar o iluzie?
Lucrările la pasajul subteran avansează conform planului, cu finalizarea programată pentru aprilie 2025. Însă, cu aproape un an înaintea termenului contractual, întrebarea rămâne: este acest progres real sau doar o iluzie? În plus, contractul pentru pasaj are o valoare de 39,5 milioane lei fără TVA, iar fondurile europene acoperă doar aproximativ jumătate din costurile proiectului. Acest lucru ridică întrebări despre eficiența utilizării fondurilor publice.
Un proiect pentru viitor sau o povară pentru prezent?
Primarul Birta a reafirmat importanța acestui proiect pentru infrastructura orașului, descriindu-l ca un exemplu al viziunii lor pentru un oraș bine conectat și modern. Însă, în contextul în care multe alte probleme ale orașului rămân nerezolvate, este acest proiect cu adevărat unul pentru viitor sau doar o povară pentru prezent?
Deschiderea circulației pe strada Avram Iancu: o victorie sau o diversiune?
În cadrul conferinței, primarul a mai anunțat că traficul va fi redeschis și pe strada Avram Iancu, după finalizarea lucrărilor de asfaltare și marcaje. Însă, în contextul în care multe alte străzi din oraș rămân într-o stare deplorabilă, este această deschidere cu adevărat o victorie sau doar o diversiune pentru a distrage atenția de la problemele reale ale orașului?
Sursa: infooradea.ro