Unitatea sanitară urmează să intre într-un proces de transformare digitală, care va presupune implementarea unui sistem informatic de nivel înalt care să poată face față infrastructurii aflate în continuă dezvoltare. Această digitalizare va cuprinde sistemele informatice, software medical și non-medical, rețea wireless, sistem de CCTV, etc. și va fi structurată pe 3 componente: Componenta 1 – Îmbunătățirea rețelelor de comunicații (infrastructură IT)
Prin înlocuirea echipamentelor învechite sau suplimentarea celor existente, respectiv în unele cazuri dotarea cu aparatură, pe care unitatea spitalicească nu o deține în prezent, se vizează creșterea calității serviciilor medicale oferite populației deservite. Se urmărește îmbunătățirea calității și a rezultatelor activităților medicale și administrative, eficientizarea proceselor operaționale și asigurarea conexiunilor dintre cele 7 clădiri aparținând spitalului și furnizorii de mentenanță pentru echipamentele medicale de radiologie, laborator etc.
Componenta 2 – Implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului clinic și a interoperabilități
Se dorește ca sistemul informatic de îngrijire a pacientului să fie cât mai complex, integrând vizualizarea datelor pacienților, etapele acordării asistenței medicale și îngrijirea clinică continuă cu suport pentru deciziile clinice din cadrul unității spitalicești. Această viziune integrată a îngrijirii continue a pacientului completează stratul de bază al asistenței medicale, valorificând informațiile din tot spitalul pentru a oferi clinicienilor date specifice pacientului. Sistemul stimulează accesul la informații cât mai detaliate la punctul de îngrijire, fiind configurabil pentru orice flux de lucru clinic.
Elementul de noutate al sistemului informatic este faptul că acesta colectează datele de la aparatele la care este conectat pacientului în salon (de ex. ventilatoare, incubatoare, injectomate, pompe de perfuzie, monitoare de funcții vitale, stații centrale de monitorizare, inclusiv din patul cu capabilitati wireless etc.). Sistemul este de asemenea capabil să indice dacă pacientul are o alergie la unele medicamente, dar și dacă ingredientul activ al medicamentului care urmează să fie prescris poate provoca o reacție alergică.
Componenta 3 – Implementarea și/sau îmbunătățirea software-ului non-clinic și a interoperabilității:
Având în vedere numărul mare de utilizatori din cadrul instituției și a faptului că activitatea se desfășoară în mai multe locații diferite, este necesară o soluție informatică securizată, care să asigure acces de la distanță la resursele informatice (stații de lucru și software). Toți utilizatorii autorizați trebuie să aibă acces la sistem și la datele necesare pentru asistență/depanare/service, în ideea asigurării continuității și eficienței activității. Pe lângă utilizatorii interni, specificitatea activității implică utilizarea în comun de resurse ale platformei IT a spitalului cu furnizorii externi de diverse servicii informatice și aparatură, în condiții care să asigure interoperabilitatea platformelor acestora cu sistemul informatic intern.
Prin utilizarea și implementarea software-ului de asistență la distanță, sunt create condițiile tehnice de acces a furnizorilor la sistemele informatice ale dispozitivelor integrate în arhitectura IT a spitalului, pentru configurare/depanare/service etc., în vederea asigurării continuității funcționării acestora în parametrii necesari într-un mediu securizat.
Sursa: infooradea.ro