Un nou proiect de gestionare a traficului în Oradea
Într-o lume în care timpul este o resursă prețioasă, gestionarea eficientă a traficului devine o necesitate. În acest sens, Primăria Oradea a anunțat recent un proiect ambițios de implementare a unui sistem de management al traficului la nivelul Zonei Metropolitane Oradea. Finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), proiectul este împărțit în două etape și are o valoare estimată de 13.757.776,77 lei fără TVA.
Detalii despre licitația publică
Conform anunțului de participare publicat, licitația publică deschisă are ca obiectiv elaborarea proiectului pentru PAC/DTAC, PT, asistență tehnică din partea proiectantului pe perioada executării lucrărilor și execuție lucrări pentru obiectul de investiții. Termenul limită de depunere a ofertelor în SICAP este 30.09.2024, ora 15:00. Mai multe informații pot fi obținute accesând site-ul www.e-licitatie.ro.
Obiectivele proiectului
Proiectul vizează implementarea unui sistem de semafoare interconectate, monitorizarea timpilor de călătorie și a vitezei, semnalizatoare cu mesaje dinamice, dar și sisteme de informare a participanților la trafic. În plus, vor fi amplasați detectori video pentru colectarea datelor de trafic rutier și pietonal, urmând a se crea planuri de trafic în funcție de fluxul auto și pietonal de la anumite ore.
Etapa I: Zona 1
Prima etapă a proiectului se concentrează pe Zona 1, unde se va amplasa un portal info la intrarea dinspre Arad. Acesta va comunica pe un display durata de parcurgere a anumitor rute, informații prelucrate de la detectori video pentru colectarea datelor de trafic. În această zonă, vor fi modernizate mai multe intersecții și treceri de pietoni.
Etapa II: Zona 2
În a doua etapă, atenția se mută spre Zona 2, unde se va amplasa un alt portal info la intrarea dinspre Borș spre Bulevardul Dacia nr.108. Acesta va comunica, de asemenea, durata de parcurgere a anumitor rute, informații prelucrate de la detectori video pentru colectarea datelor de trafic. În această zonă, vor fi modernizate alte intersecții și treceri de pietoni.
Etapa II: Zona 3
Ultima parte a proiectului se concentrează pe Zona 3, unde vor fi modernizate mai multe intersecții și treceri de pietoni. În toate aceste zone, se vor amplasa detectori video pentru colectarea de date de trafic rutier și pietonal, după care se vor crea planuri de trafic în funcție de fluxul auto și pietonal de la anumite ore.
În ciuda entuziasmului cu care este prezentat acest proiect, nu putem ignora faptul că implementarea unui astfel de sistem poate avea și impacte negative. De exemplu, colectarea datelor de trafic poate ridica probleme de confidențialitate, iar modernizarea intersecțiilor și trecerilor de pietoni poate duce la disconfort temporar pentru participanții la trafic. Cu toate acestea, rămâne de văzut dacă beneficiile aduse de acest proiect vor depăși eventualele inconveniente.
Sursa: infooradea.ro