CTPark Oradea Cargo Terminal: Un pas uriaș în dezvoltarea logistică a României
Într-o lume în care viteza și eficiența sunt esențiale, CTPark Oradea Cargo Terminal se distinge ca fiind primul parc industrial din România cu un terminal de marfă direct conectat la pista de aterizare/decolare. Acesta se întinde pe o suprafață de 14,5 hectare și găzduiește trei hale dedicate depozitării, logisticii și producției, acoperind o suprafață totală de 6,5 hectare. Însă, această inițiativă nu este lipsită de potențialele sale probleme.
Un parteneriat public-privat cu potențial de impact semnificativ
Proiectul este rezultatul unui parteneriat public-privat, în care Consiliul Județean Bihor a oferit terenul prin intermediul unei licitații de concesiune, iar CTP România a realizat integral investiția. În plus, aeroportul Oradea a achiziționat echipamente pentru controlul de securitate al mărfurilor în valoarea de 2,5 milioane de euro, finanțate cu fonduri europene. Cu toate acestea, există întotdeauna riscul ca astfel de parteneriate să nu își atingă obiectivele propuse.
Planuri ambițioase și provocări potențiale
Conform planului de afaceri, Aeroportul își propune să înceapă operațiunile cargo cel târziu în cursul anului viitor și în 5 ani să fie stabilizată activitatea, la nivelul terminalelor cargo din celelalte aeroporturi din vecinătate. Însă, aceste planuri ambițioase pot fi întâmpinate cu obstacole, cum ar fi obținerea acreditărilor necesare din partea instituțiilor competente.
CTP: Un jucător major în industria imobiliară logistică și industrială
CTP este cel mai mare proprietar, dezvoltator și administrator de proprietăți imobiliare logistice și industriale din Europa continentală, deținând 12 milioane mp de spații în zece țări. Cu toate acestea, această poziție dominantă pe piață poate avea și implicații negative, cum ar fi posibilitatea de a influența prețurile și condițiile de pe piață.
Oradea și județul Bihor: Un potențial hub logistic major
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a subliniat că terminalul aerian completează infrastructura necesară pentru ca Oradea și județul Bihor să se dezvolte în anii următori ca hub logistic major. Cu toate acestea, această dezvoltare rapidă poate avea și impacte negative, cum ar fi presiunea crescută asupra infrastructurii locale și potențialele probleme de mediu.
Sursa: infooradea.ro