Un pasaj subteran pentru tramvaie și autobuze: o soluție sau o problemă?
Într-o lume în care orașele se sufocă sub greutatea traficului, autoritățile din Oradea au decis să își îndrepte atenția către un proiect ambițios: crearea unei benzi dedicate pentru tramvaie și autobuze prin realizarea unui pasaj subteran. Zona vizată este cea dintre Pasajul Magheru și Magazinul Crișul, un punct nevralgic al orașului. Cu toate acestea, oare acest proiect va aduce cu adevărat beneficiile așteptate sau va avea un impact negativ asupra orașului?
Detalii despre proiect
Proiectul tehnic al coridorului de mobilitate, care include pasajul de la Magazinul Crișul, este finalizat, iar procedura de licitație urmează să fie demarată. Termenul de execuție este de 22 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, iar acestea sunt estimate să înceapă în 2025. Valoarea totală a proiectului este de 131.922.843,57 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 79.447.232,61 lei. Sursa de finanțare este Programul Regional Nord-Vest 2021–2027.
Impactul asupra traficului și a mediului
Pe de o parte, pasajul subteran ar putea contribui la fluidizarea traficului și la reducerea timpului de călătorie pentru utilizatorii de transport public. Pe de altă parte, construcția unui astfel de pasaj ar putea avea un impact semnificativ asupra mediului, prin distrugerea unor zone verzi și prin creșterea poluării în timpul lucrărilor. În plus, există riscul ca acest proiect să nu fie suficient pentru a rezolva problema traficului în zonă, mai ales dacă numărul de mașini personale continuă să crească.
Modernizarea infrastructurii și achiziția de autobuze electrice
În cadrul aceluiași proiect, se va reabilita piațeta pietonală de pe Bulevardul Magheru, vor fi modernizate stațiile de tramvai și autobuz, iar rețeaua de utilități va fi reabilitată. De asemenea, vor fi achiziționate 10 autobuze electrice, care vor fi primele vehicule electrice nepoluante din dotarea OTL. Acestea vor fi echipate cu aer condiționat, instalații de încălzire și vor avea locuri rezervate pentru persoane cu nevoi speciale. Cu toate acestea, este important să ne întrebăm dacă aceste măsuri vor fi suficiente pentru a face față provocărilor viitoare ale mobilității urbane.
Sursa: infooradea.ro