Constructor desemnat pentru Lotul 2 al Drumului Expres Arad–Oradea
Un moment crucial pentru infrastructura rutieră din vestul României a fost marcat prin desemnarea constructorilor pentru Lotul 2 al Drumului Expres Arad–Oradea, cu o lungime de 39,7 km. Anunțul a fost făcut de Cristian Pistol, directorul CNAIR, subliniind importanța acestui proiect pentru conectivitatea regională.
Detalii despre contractul de execuție
Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021–2027, are o valoare de 2,76 miliarde lei fără TVA și a fost atribuit asocierii româno-turce ONUR TAAHHUT TASIMACILIK INSAAT TICARET VE SANAYI A.S – STRACO HOLDING S.R.L. Constructorul va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor, cu condiția ca nu vor fi depuse contestații în termen de 10 zile.
Structuri și drumuri de legătură
Proiectul include construirea a 26 de structuri, printre care un pod impresionant de 1.091 metri, precum și un drum de legătură cu Ungaria, în lungime de 10 km, care va include un nou punct de trecere a frontierei. Aceste lucrări sunt esențiale pentru a îmbunătăți accesibilitatea și siguranța rutieră în zonă.
Proiectul Drumului Expres Arad–Oradea
Întregul proiect al Drumului Expres Arad–Oradea se extinde pe 120,47 km și este împărțit în trei loturi. Lotul 1 are o lungime de 33,7 km, plus un drum de legătură de 5,3 km către DN 79 – Salonta. Lotul 2, recent desemnat, se întinde pe 39,7 km, iar Lotul 3 are 47,07 km, plus un drum de legătură de 2,9 km cu zona industrială Arad Vest.
Impactul asupra conectivității regionale
Noua arteră de mare viteză va contribui decisiv la conectivitatea între vestul României și rețeaua rutieră europeană, oferind o rută alternativă mai rapidă și mai sigură între Oradea și Arad, dar și către Ungaria. Această dezvoltare este așteptată să aducă beneficii economice semnificative, dar și provocări legate de gestionarea traficului și a mediului.
Concluzie
Desemnarea constructorilor pentru Lotul 2 al Drumului Expres Arad–Oradea reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii rutiere din România. Cu toate acestea, este esențial ca autoritățile să monitorizeze îndeaproape progresul lucrărilor și să se asigure că impactul asupra comunităților locale și mediului este minimizat.
Sursa: InfoOradea